Drönar verkstad och servicecenter
Registrera service:
Vi har etablerat ett servicecenter i Stockholm, där vi utför service och reparationer på drönare från DJI. Vi använder endast originaldelar från tillverkaren och fokuserar på att erbjuda högsta möjliga kvalitet, effektivitet och konkurrenskraftiga priser. Vårt mål är att återställa din drönare till full funktion så snabbt som möjligt. Våra servicetekniker har genomgått en fem dagars utbildning på DJI:s officiella reparationscenter och är välutbildade och redo att reparera din drönare.
Vi utför service på nedanstående modeller:
Mavic Pro
Mavic 2 Pro/Zoom
Mavic Mini/Mini SE/Mini 2/Mini 2 SE
Mini 3/Mini 3 Pro
Mavic 3/Mavic 3 Classic/Mavic 3 Pro
Vi kan tyvärr inte utföra service på gimbal eller kamera oavsett modell.
Du som kund får då skicka drönaren till DJI Europa via https://repair.dji.com/repair/index
OBS! Vi utför inte DJI Care service utan de skickar du som kund själv in till DJI Europa för service
För att skapa ett DJI Care ärende vänligen följ denna länk: https://repair.dji.com/express/refresh-express
Garantiservice av produkter inköpt från DJI Stockholm måste skickas ned till DJI Europa för service.
Allmänna villkor tillämpas
1. Skapa ett ärende.
Du skapar enkelt ett service ärende genom att fylla i formuläret på slutet av sidan.
2. Mottagning.
När du skapat ett service-ärende måste du leverera produkten till vårt servicecenter i Stockholm. Produkten måste antingen levereras direkt till butik eller skickas via post *.
Vi på DJI Stockholm mailar dig en fraktsedel för försändelsen. Kostnaden för frakten läggs till i kostnadsförslaget.
3. Kostnadsförslag
Vår service tekniker kommer att undersöka den inlämnade produkten. Teknikern kommer att kontakta kunden med en beräknad kostnad för reparationen. I vissa fall krävs ytterligare information från kunden för att ge en sann prissättning. Kostnaden för reparation baseras på de delar som måste bytas, samt en timdebitering på 999:-.
Måste drönaren däremot skickas till DJI (gäller ej garantiärenden), tillkommer kostnad på 499:-/999:- utöver servicekostnaden från DJI för reparation. Priset varierar om varan är köpt hos oss eller ej.
Nekar kunden däremot kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 499:-.
4. Kunden godkänner kostnadsförslag
När priset är godkänt av kunden kommer kunden att få en uppskattning av när produkten är klar. Normal behandlingstid är ca 3 arbetsdagar när nödvändiga delar finns på lager. Observera att reparationstid kan variera. Betalning sker enklast via Swish. Våran tekniker återkommer med all information som behövs
5. Reparation utförs
Efter godkännande av prisuppgift börjar vår tekniker att reparera produkten. Reparationstiden beror hur komplicerat reparationen är.
6. Leverans tillbaka till kund
Efter reparationen blir kunden underrättad. Det är överens med kunden hur man returnerar produkten. Produkten måste hämtas i butiken eller levereras via post *
7. Personliga tillbehör
Vi värnar om din integritet och ber dig därför att inte skicka med minneskort i din försändelse. Vi ansvarar ej för eventuellt inskickade minneskort.
Batterier ska inte heller skickas med för reparation. Produkter som inte hämtas ut inom 6 månader från inlämningsdatum utan återkoppling skrotas
* Kunden står för frakten till och från servicecenter. Kostnaden läggs till i samband med kostnadsförslag
Vi accepterar Visa/Mastercard/American Express* och Faktura
'Endast tillgängligt via Klarna och i butik.