• Service

Drönarverkstad och servicecenter 

Registrera service:
Vi har etablerat ett servicecenter i Stockholm, där vi utför service och reparationer på drönare från DJI. Vi använder originaldelar från DJI och fokuserar på kvalitet, effektivitet och konkurrenskraftiga priser. Vi har ett mål att få dina drönare tillbaka i luften så fort som möjligt. Vår servicetekniker har genomfört en fem dagars kurs på DJI: s officiella reparationscenter och är redo att få din drönare redo så snart som möjligt. I dagsläget så utför vi endast service på Mavic serien då vi har svårt att få reservdelar till de övriga modellerna.

​OBS! Vi utför inte DJI Care service utan de skickar du som kund själv in till DJI i Nederländerna för service. 

I dagsläget så utför vi endast service på Mavic-serien då vi har svårt att få hem reservdelar till de övriga modellerna.


1. Skapa ett ärende.

Du skapar enkelt ett service ärende genom att fylla i formuläret på slutet av sidan.

2. Mottagning.

När du skapat ett service-ärende måste du leverera produkten till vårt servicecenter i Stockholm. Produkten måste antingen levereras direkt till butik eller skickas via post *. 
Vi på DJI Stockholm mailar dig en fraktsedel för försändelsen.  Kostnaden för frakten läggs till i kostnadsförslaget.


3. Kostnadsförslag

Vår service tekniker kommer att undersöka den inlämnade produkten. Teknikern kommer att kontakta kunden med en beräknad kostnad för reparationen. I vissa fall krävs ytterligare information från kunden för att ge en sann prissättning. Kostnaden för reparation baseras på de delar som måste bytas, samt en timdebitering på 999:-. 
Måste drönaren däremot skickas till DJI (gäller ej garantiärenden), tillkommer kostnad på 499:-/999:- utöver servicekostnaden från DJI för reparation. Priset varierar om varan är köpt hos oss eller ej.
Nekar kunden däremot kostnadsförslaget tillkommer en undersökningsavgift på 499:-. 

4. Kunden godkänner kostnadsförslag

När priset är godkänt av kunden kommer kunden att få en uppskattning av när produkten är klar. Normal behandlingstid är ca 3 arbetsdagar när nödvändiga delar finns på lager. Observera att reparationstid kan variera. 

5. Reparation utförs

Efter godkännande av prisuppgift börjar vår tekniker att reparera produkten. Reparationstiden beror hur komplicerat reparationen är.

6. Leverans tillbaka till kund

Efter reparationen blir kunden underrättad. Det är överens med kunden hur man returnerar produkten. Produkten måste hämtas i butiken eller levereras via post *

7. Personliga tillbehör
Vi värnar om din integritet och ber dig därför att inte skicka med minneskort i din försändelse. Vi ansvarar ej för eventuellt inskickade minneskort.  
Batterier ska inte heller skickas med för reparation. 

 

* Kunden står för frakten till och från servicecenter. Kostnaden läggs till i samband med kostnadsförslag

* = obligatoriska uppgifter
captcha  
GTA V 

Snabb leverans


*Vi delar samma lager både på hemsidan och i butiken

GTA V

Vi accepterar Visa/Mastercard/American Express* och Faktura

'Endast tillgängligt via Klarna och i butik.